TOTOAFRIKA.reismee.nl

NAAR DAKAR

NAAR DAKAR?

Ja naar Dakar in Senegalen niet rechtstreeks maar met een omwegje, maar dat hadden jullie wel verwacht denk ik.

De Dakar rally durft niet meer en zijn uitgeweken naarZuid-Amerika (ook leuk) maar ik ga maar weer eens die kant op. Ook mede om financiële redenen nu ik van mijnAOW moet leven.
Wantretourtje Spanje-- Marokkois beduidend goedkoper dan Zuid- Amerika visa versa.
Eerst ga ik met Chris van de Fitness een weekje in Marokko rond kachelen, die heeft een brommer gehuurd in Marrakech en vliegt vanuit Eindhoven met Ryan-air.

De laatste jaren rijden wij met verschillende bikers die bij de fitness krachten op doen een beetje in Europa rond maar nu zijn er een paar die wel aan een andere uitdaging toe zijn.
Alleen Chris en misschien mijn naamgenoot gaan mee in Marokko een rondje doen onder leiding van ervaringsdeskundige "den hopman"
Mijn brommerke staat al inSpanje en vrijdag de 29 Januari vlieg ik naar Alicante en op 4 Februari vertrekken wij vanuit Marrakech .

Waar mijn brommer naar toe ging was een tijd onduidelijk zodat ik nu 3 verschillende tickets heb.
Eerst had Tonny Krijnen transport voor mij geregeld via zijn transport connecties naar Malaga en ik dus een ticket gekocht bij Ryan-air voor zondag 31 Januari van Eindhoven -Malaga. Later bood mijn trouwe service verlener Harley Davidson Duckers in Blerick aan om mijn motor gratis mee te nemen naar Castillion en ik dus een ticket gekocht bij Ryan-air van Charleroi naar Valencia voor Dinsdag 26 Januari, maar zijn bus werd gestolen en voor dat de nieuwe er is duurt even en ik weer op zoek naar ander vervoer.
Het werd vervoer vanuit Nijmegen naar Alicante en dus weer een ticket gekocht , nu bij Transavia vanuit Eindhoven naar Alicante op Vrijdag 29 Januari.
Alleen belde vorige week de transporteur dat ikaccuut mijn brommer moest komen brengen want hij had een spoed transport naar Murcia en dan kon mijn brommer bijna voor niks mee omdat hij veel plaats over had in de oplegger.
Dusnu heb ik een ticket naar Malaga, Valencia en Alicante en mijn brommer staat in Murcia, nee dan heb je het voor elkaar. Dus ikvlieg vrijdag naar Alicante dan nog met trein of bus naar Murcia en heb daar een hotel gereserveerd vlakbij transporteur zodat ik Zaterdag morgen op mijn brommerke zit naar Algeciras.
En ik had weer geluk dat in Frankrijk de verkeersleiders staken zodat mijn vlucht op Dinsdag 26 Januari gecanceld werd en ik mijn geld terug kreeg. (17.33 Euro)
En nu maar hopen dat ze vrijdag niet staken en op Zondag weer wel zodat ik dan ook mijn geld weer terug krijg.
Als mijn metgezellen op 11 Februari vanuit Marrakech weer naar huis vliegen ga ik alleen verder naar het zuiden.

Wil dan eerst door de Westelijke Sahara rijden naar Mauritanië hier ook weer naar het zuiden en dan oostelijk naar Mali.
Mali eerst via Bamako en Mopti naar Burkina Faso en naar Ghana weer zuid tot aan de Atlantische oceaan tot Accra, dan langs de kust door Ivoorkust tot aan Liberia maar dan ga ik weer noordwaarts naar Mali, Bamako, dan weer westelijk Senegal in tot de kust, door Gambia en weer Senegal naar Mauritanië en Marokko naar Spanje waar ik mijn motor stalin de stalling bij onze caravan.
Ondanks dat er in Mali de noodtoestand verlengt is tot eind Maart en er in Bamako een moordpartij geweest is in hotel ga ik toch gerust op pad. Heb insite informatie dat het verkeer gevaarlijker is als de oorlogshandelingen. Tenminste in het zuiden. In het noorden is het inderdaad niet veilig ondanks dat de Nederlandse militairen daar een oogje in het zeil houden.
Ook in de hoofdstad van Burkina Faso, Ouagadougou zijn wat ontvoeringen geweest maar ik denk niet dat ze veel interesse in mij zullen hebben hoop ik toch althans. En op de meeste plaatsen waar ik kom hebben ze meer schrik van mij dan ik van hun.
Hoop dat jullie weer met plezier mijn belevenissen volgen en ik vind het altijd leuk als je een reactiegeeft
TOnyTOAFRIKA

Reacties

Reacties

Henk Pelle

Toon, een fijne trip toegewenst en kijk weer uit naar je verhalen.

Theo Smets

Hi Toon mooi reisje voor de boeg maar je bent toch wel terug voor de SR in Alcaniz?? Pintjes pakken!!!!
Goeie reis en Hals und Beinbruch.

joop olietank

Dit wordt weer leuk Toon!!!

Jan Bles

Dat jij Toon nog eens een echte wereldreiziger zou worden had ik vroeger bij de Tim nooit gedacht.
Veel Plezier met je wereld reis. SVP ook nog de groeten van de andere Toon.

frans en lia

goede reis en kom heel terug

andere Toon

Ha die Toon alles voor elkaar ik lees dat je zo`n 100 kaartjes hebt moeten kopen om in spanje te komen !!
Een hele goede reis en we houden contact en ik volg je op de voet succes.
Gegroet Andere Toon

Frans Bakx

Toon, heel veel plezier, goede reis! Wel af en toe olie peilen, en goed voor de inwendige mens zorgen! En dat ze eerder van jou schrik zullen krijgen, dat geloof ik meteen!

Mieke

Goeie reis, veel plezier, GENIET ervan, maar kiek good oet !

Harry Ballesteros

Hey Toon, ik spring ook weer achter op je brommerke en reis zo weer met je mee! Ik zie dat Ger Woods ook weer in de volgkaravaan zit. Veel plezier en geniet er van.

ciska ( van benicassim )

goeie reis Toon en kom heel weer terug.

Anne van Harry en Caat

Jaaaaa bloed kruipt waar het niet gaan kan! Supertof weer! En die naam ook van deze blog, heul grappig :) :) ENJOY! Joho, joho, is hier een feest ofzo?

Caatje

Nou Toon, ik weet dat je niet bang bent maar om nu daar in Mali rond te toeren, dat is nog al wat. Gevaarlijk verkeer en onveilig gebied. Wel avontuurlijk en dat zoek jij ook! Geniet ervan en ik hoop dat ze "heul veul" schrik hebben van jou!

Wendy and Graham

Good luck Toone, keep us posted, love to Mieke. Wendy and Graham

Theo

Toon hou het stuur boven dan kan het niet mis gaan.
Groet

Gert & Marieke

Hoi Toon,
Veel plezier in de zandbak !!
Wij zijn net terug van 5 weken Chili.
Vanwege het weer en de aardverschuivingen niet naar Argentinië gegaan..
Was ook een heel mooie trip daar, nog bedankt voor alle tips!
Doe voorzichtig en geniet ervan!

Henriette

De aanloop is al chaotisch met al die tickets, dus de reis zelf verloopt natuurlijk perfekt.

Pieter L

Toontje, mooi verhaal, wens je alle succes en plezier en ik gok dat er niemand is die jou een toontje lager kan laten zingen. Aard van het beestje he ;)

Groeten Pieter

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!